środa, 4 marca 2020

Czarne Stopy- Seweryna Szmaglewska

Cześć!
O matko, jak dawno nic nie pisałam. Jestem bardziej aktywna na instagramie, więc jeżeli chodź troszkę brakuje wam mojej obecności- zapraszam właśnie tam!
W dzisiejszym poście ocenię książkę "Czarne Stopy" która z tego co wiem, jest lekturą w piątej klasie podstawowej.

Tytuł: Czarne Stopy
Autor: Seweryna Szmaglewska
Moja ocena: 7/10
Akcja rozgrywa się w 1952 w XX w. Książka opowiada o drużynie harcerskiej, która wyrusza w Góry Świętokrzyskie na obóz harcerski. Główną postacią jest Marek Osiński, która ma 10 lat. Historia przedstawia przygody zastępu "Czarnych Stóp". 

Marek jest spokojnym i cichym chłopcem. Rodzice dziecka nie są znani, wiemy tylko, że opiekuje się nim krewny. 
Marek uczęszcza do internatu, ponieważ jego opiekun nie potrafi się nim zaopiekować, bo najpewniej jest alkoholikiem. 
Chłopiec na obozie poznaje wielu nowych kolegów, mimo iż jest postawiony w trudnej sytuacji. 


W górach również zostaje oskarżony o kradzież, przez co wielu opiekunów, jak i dzieci nie ufa mu. Wszystko jednak się wyjaśnia mimo, że młody harcerz trzyma swojego i aż do ostatniej chwili się nie przyznaje. 
Na obozie poznaje też przyjaciela- i to nie byle jakiego, bo takiego prawdziwego z którym kontakt będzie utrzymywał najprawdopodobniej jeszcze bardzo długo. Przyjaciel Marka- Fobusz, choć roztrzepany i nieogarnięty potrafi godnie zachować się w różnych sytuacjach. 

Historia śmieszna ,ale niestety momentami żmudna, przez co musiałam bardzo się do niej zmuszać. 
Dopiero kiedy ją przeczytałam, zdałam sobie sprawę jak cudownie jest być harcerzem i jak bardzo podobała mi się ta książka. Nie są to moje klimaty, ale raz na jakiś czas lubię sięgnąć po opowieść napisaną dawnym, polskim językiem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podsumowanie roku 2020

 Hej kochani! Dawno mnie tutaj nie było, za to na instagramie dość często się udzielałam. Dziś podsumuję rok 2020: SPOTKANIE/EVENTY/WYJAZDY:...